استفاده از لوازم کاربردی در هر مشاغلی باعث می‌شود تا رسیدن به موفقیت سرعت بیشتری بگیرد. وسایل و تجهیزات راهی برای رسیدن به اهداف است. برای راه اندازی رستوران نیاز به تجهیزات مختلف بوده که با انتخاب مناسب باعث افزایش دقت در انجام کارها می‌شود. اگر قصد راه اندازی یک رستوران را دارید اما نمی‌دانید که چه تجهیزاتی برای شروع کار نیاز است پیک استیل به شما خواهیم گفت. تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران شامل موارد مختلف است.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

توجه کنید اولین قدم برای تهیه تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران، عزم و اراده است. برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید در ابتدا باید به بودجه خود توجه کنید. با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید یک خرید منطقی انجام دهید. راه‌های متعددی برای تأمین هزینه‌های تجهیزات رستوران وجود دارد که یکی از آن‌ها دریافت وام تجاری کسب و کار است. اگر بتوانید با برنامه ریزی مناسب تجهیزات رستوران را خریداری کنید می‌توانید به سودآوری امیدوار باشید.

برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار آلودگی نیز باید اقدام نمود. باید همه تجهیزات آشپزخانه و محیط آشپزخانه از هر گونه میکروب و باکتری کاملا پاک باشد. اگر نمیدانید که چطور به پاکیزه سازی محیط و تجهیزات آشپزخانه بپردازید مقاله نحوه صحیح شستشو تجهیزات صنعتی را مطالعه کنید. میتوانید از دستگاه های شستشوی پرقدرتی همچون واتر جت های صنعتی استفاده کنید.

برخی از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران شامل موارد زیر است:

·        یخچال مناسب

یکی از لوازمی که در هنگام راه اندازی رستوران باید خریداری کنید یخچال مناسب است. نکته مهم در انتخاب یخچال مناسب ظرفیت آن است که باید با توجه به نیاز رستوران شما خریداری شود. یخچال انتخاب شده باید با تعداد مشتریان هم خوانی داشته باشد. اگر به عنوان مثال رستوران شما در روز از صد نفر پذیرایی می‌کند یخچال انتخابی را باید بر این اساس خریداری کنید. اگر دارای سفارشات زیاد با حجم بالا هستید خرید یخچال بزرگ پیشنهاد می‌شود.

·       کوره‌ی تجاری

از دیگر تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران کوره تجاری است که برای کباب کردن، درست کردن انواع غذاهای کبابی و غیره کاربردی است. یکی از نکات مثبت انتخاب کوره‌ی تجاری مناسب این است که پس از روشن شدن دستگاه می‌توانید آن را به صورت مستمر استفاده کنید و چند غذای عالی را همزمان آماده کنید. مدل‌های مختلفی از کوره‌ی تجاری وجود دارد که با توجه به بودجه خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

·        ظروف رستورانی

برای انتخاب ظروف رستورانی بهتر است تنوع را در نظر داشته باشید چرا که وجود تنوع باعث می‌شود تا فضای رستوران متنوع به نظر برسد. ظروف رستورانی به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران محسوب می‌شود چرا که غذای مشتریان درون آن سرو شده و انتخاب صحیح ظروف حائر اهمیت است.

·        تجهیزات میکس کردن

تجهیزات میکس کردن یکی از تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران است. برای هم زدن مواد غذایی بسیار مهم است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی میکسرهای مختلفی در بازار وجود دارد. میکسرهای مختلف برای ترکیب کردن انواع کیک، شیرینی یا دسر کاربرد دارد. اگر رستوران شما بزرگ است می‌توانید از مخلوط کن‌های صنعتی استفاده کنید.

·        قیمت تجهیزات مورد نیاز رستوران

با توجه به نوع و مدلی که سفارش می‌دهید قیمت تجهیزات مورد نیاز رستوران می‌تواند متفاوت باشد. برای اینکه بتوانید یک خرید موفق و ارزان‌تر داشته باشید بهتر است از یک توزیع کننده تجهیزات، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید. تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران با توجه به اندازه و کارکرد آن متفاوت است. با خرید مناسب تجهیزات رستوران می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان خود بدهید.

شناخت تجهیزات مورد نیاز فست فود

تجهیزات مورد نیاز فست فود به نسبت تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران کمی متفاوت است و شامل موارد زیر است:

  • دستگاه سرخ کن تحت فشار
  • کاتر مرغ
  • اجاق رومیزی
  • یخچال زیر گریل
  • دستگاه پخت برگر
  • فر مخصوص پخت پیتزا
  • خمیر پهن کن
  • چرخ گوشت
  • یخساز
  • سیب زمینی خلال کن
  • و …

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید یک خرید موفق داشته باشید ابتدا باید با صبر و حوصله، در نظر گرفتن بودجه خود و کسب اطلاعات لازم انتخاب‌های صحیح داشته باشید. برای خرید تجهیزات مورد نیاز راه اندازی رستوران انتخاب یک تأمین کننده مطمئن باعث می‌شود تا اجناس با کیفیت برای رستوران خود خریداری کنید. در هنگام انتخاب بهتر است میزان مشتریان خود را در نظر بگیرید.